top of page

EURUSD +142 pips i +70 open trade


Jak informowałem już na początku tygodnia na moim Twitterze i Facebooku, zgodnie z weekndową projekcją, którą opublikowałem na portalu Comparic.pl, otworzyłem pozycje krótkie na parach walutowych EURUSD i AUDUSD. W dniu dzisiejszym zamknąłem pierwszą z nich realizując 142 pipsy zysku, ale zacznijmy może od początku...

Na skutek trwających od drugiej połowy grudnia wzrostów kurs pary walutowej EURUSD wybił góra z 2,5-letniej konsolidacji i dotarł aż w okolice kolejnego technicznego oporu 1.2100.

Tamteż w ubiegły piątek pojawiła się silna reakcja podażowa, w efekcie czego na wykresie dziennym powstała pro-spadkowa świeca pin-bar. Biorąc ten sygnał pod uwagę postanowiłem otworzyć pozycje krótką. Uwzględniając, że górne ograniczenie wcześniejszej konsolidacji, które znajduje się w okolicy mierzenia 38.2% korekty Fibonacciego w dalszym ciągu (od czasu pokonania) nie zostało przetestowane od góry (jako wsparcie), co zgodnie z zasadą zmiany biegunów powinno się wydarzyć, to właśnie tam ustawiłem swój take profit.

Jak to jednak zazwyczaj bywa, kurs nie porusza się tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Na skutek dzisiejszej publikacji danych ze Stanów Zjednoczonych obserwowaliśmy silną aprecjację USD w efekcie czego kurs eurodolara osunął się ponad 50 pips. Stan ten nie trwał jednak zbyt długo w ciągu kolejnych 15 minut kurs powrócił do poziomu sprzed publikacji, w efekcie czego na wykresie H1 powstała pro-wzrostowa świeca doji. Wówczas po raz pierwszy pomyślałem, że może warto zamknąć tą pozycję i zaksięgować wypracowany zysk. Nie chciałem robić tego jednak od razu dlatego poczekałem aż rynek wróci w okolice lokalnego wsparcia. Tak też się stało i ostatecznie zamknąłem swoją pozycję z zyskiem sięgającym 142 pips.

Decyzja ta okazała się słuszna gdyż w chwili pisania tego artykułu kurs wybił ostatni szczyt, nad którym znajdowało się moje zlecenie obronne stop loss i znajduje się ok 50 pips od ceny, po której zamykałem swoją pozycję.

W chwili obecnej posiadam jeszcze otwartą pozycje krótką na AUDUSD. Szczegółowy opis tej transakcji przedstawię po zaksięgowaniu zysku. Na ten moment pozycja zarabia 70 pips.

bottom of page