top of page

EURGBP +93 pips


Na skutek trwających od 29 sierpnia br. spadków kurs pary walutowej EURGBP dotarł w okolice lokalnego (niebieskiego) wsparcia, gdzie pojawiła się reakcja popytowa. Na skutek późniejszych wzrostów rynek przetestował lokalny (zielony) opór, gdzie pojawiła się reakcja podażowa. Odrzucenie tej strefy utworzyło prawe ramię pro-spadkowj formacji głowy z ramionami. Ponieważ przegapiłem pierwszą reakcję podażową postanowiłem ustawić zlecenie oczekujące sell limit dokładnie na tym poziomie. Dodatkowym potwierdzeniem przemawiającym za trwałym odrzuceniem tego oporu był również fakt, że zbiegał się on wówczas z mierzeniem 38.2% korekty Fibonacciego z wcześniejszych spadków.

Jak się chwilę później okazało, moje zlecenie zostało zrealizowane i niemal od początku generowało zysk. Zgodnie z założeniami mojej strategii, po wybiciu linii szyi i ustanowieniu nowego, niższego dołka mogłem zabezpieczyć moją pozycję na BE+1 i wytrwale prowadziłem ją aż do dnia dzisiejszego.

Mimo, że potencjalny take profit znajdował się ok 50 pips dalej (w okolicy poziomu 0.9080) to ponieważ rynek aż trzykrotnie zatrzymywał się w okolicy poziomu 0.9133 i za każdym razem pojawiała się tam reakcja popytowa, postanowiłem zaksięgować wypracowane zyski.

Oczywiście jak większość moich inwestycji, tak również i ta zgodna była z moją wcześniejszą analiza opublikowaną na portalu compric.pl oraz moim profilu na twitterze. Chwilę po otwarciu opublikowałem również ten setup na moim fanpage na Facebooku. Jeżeli chcesz być na bierząco z moimi analizami śledź mój profil na tt. Jeżeli natomiast podobają Ci się moje analizy i chciałbyś abym przeanalizował dla Ciebie jakiś wybrany instrument finansowy, napisz to w komentarzu.


bottom of page